poniedziałek, 7 marca 2016

Wprowadzenie

Witam Was serdecznie moi drodzy czytelnicy!
Nazywam się Karol Szumkow, mieszkam i urodziłem się w Grudziądzu, mam 21 lat i chcę wprowadzić Was w daleką otchłań mojej poezji która łamie wszelakie standardy określania poezji mianem głuchej lub łatwo przyswajalnej do umysłów odbiorców. Zamierzam się z Wami podzielić kawałkiem mnie. Przyjmuję zarówno opinię jak i krytykę nie tylko z dystansem ale również z ogromną przyjemnością oraz ulgą w oczekiwaniu na nieznane... Poezją zajmuję się już ponad rok czasu i stale podnoszę poprzeczkę literacką na coraz to trudne i bardziej wyczerpujące wyżyny. Sztuka i poezja są dla mnie oazą wiernego spokoju, jednakże sprawia, iż często jestem zamknięty w swym "małym" kącie artystycznym i oddaję się pełni zadumy oraz kontemplacji nad dalszą przyszłością ingerowania w rozwój kultury i poezji. Również muzyka, komponowanie, tworzenie, granie na gitarze sprawia, iż moje serce domaga się kształtowania tego nieokiełznanego dzieciątka zwanego "metalem". Jestem wierny tej muzyce od szesnastego roku życia i została w moim sercu do dziś. Jestem wrażliwym artystą i wymagającym pisarzem, który zawsze do ostatniego detalu pieści swoje dzieło o niewielki przepych zwany, ładem. Zawsze jestem gotów, wysłuchać opinii innych ludzi, nigdy się im nie sprzeciwiam, uważam, że nawet jedna, najdrobniejsza uwaga bądź mały gest pomoże mi uzbierać siły i determinację do tego, by na światło dzienne trafiło jeszcze więcej dzieł gotowych do podzielenia się z każdym, chętnym człowiekiem. Krótko o samej poezji:
Moja poezja jest dość tragiczna oraz często może zostać odebrana jako "myśli samobójcy" lub "człowiek bez nadziei i chęci do życia", jednak tak nie jest. Kieruję się w poezji Werterowskimi przemyśleniami, opisuję trudności na jakie dosyć często zdarza się natrafić zwykłemu, prostemu człowiekowi. Opowiadam całym sobą, nie kopiuję fragmentów wierszy tak aby tą "gorszą część" napisać ze swojej głowy, a tą "lepszą część" skopiować od zacnie wielkich i cenionych poetów czy pisarzy Polski bądź Europy. Moje wiersze są napisane całym sercem, widzę naturę poezji szczerze oraz obserwując świat w okół, widnokręgi, piękne krajobrazy czy metropolie, z czystych obserwacji czerpię inspiracje do mojej poezji.
Mój drogi czytelniku, zapraszam Cię do zapoznania się z pięknem poezji, które opisuję notorycznie, patrząc kartograficznie na to co mnie otacza, dostrzegając nawet w najmniejszych drobiazgach wady i zalety. Niech Twoje oczy chętnie i przyjemnie zanurzą się w źródło naturalnej oazy ciszy i wypędzenia złych emocji pomimo braku ujawnienia wszelakiej radości w utworach. Życzę udanej lektury i zachęcam również do dobrowolnej interpretacji bądź do wyciągnięcia z danego wiersza osobistych wniosków. Jeszcze raz dziękuję Wam wszystkim, którzy poświęcili chwilę, aby troszeczkę lepiej mnie poznać, jako artystę. Oczywiście zachęcam jak już wspomniałem wcześniej do oceniania mojej twórczości i zapraszam do wygłoszenia swojej opinii.

Karol S.

1 komentarz: